Online pénztárgép kérdések – válaszok

PénztárgépKészítettünk Önnek egy rövid összefoglalót az online pénztárgép témakörben leggyakrabban előforduló kérdésekről.

Melyik típusú pénztárgépek, amelyek engedéllyel rendelkeznek?
Jelenleg közel 20 gép rendelkezik forgalmazási engedéllyel. Ezen gépek listáját az MKEH honlapján található Érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkezők jegyzékében tekintheti meg.

Akkor is kell online pénztárgépet vásárolnom, ha nem vagyok pénztárgéphasználatra kötelezett?
Igen, de nem most! A pénztárgép használatra nem kötelezett adóalanyok hagyományos pénztárgépüket 2015. január 1-éig üzemeltethetik.

Az online pénztárgépek és a NAV között folyamatos GSM adatkapcsolat működik majd. Mennyi lesz ennek a havidíja?
Az adatszolgáltatás havidíja minden szolgáltató esetében 2.300 Ft + áfa lesz, amely korlátlan adatforgalmat tartalmaz.



Meddig kell leadnom az online pénztárgépre vonatkozó megrendelést?
2013. október 1-re minden arra kötelezettnek a forgalmazó által visszaigazolt megrendeléssel kell rendelkeznie. Így megrendelését érdemes már most leadnia, hogy szeptember végéig megkapja a visszaigazolást.

Mire kell különösen figyelnem a forgalmazótól kapott visszaigazoláson?
Arra, hogy a megrendelt pénztárgép MKEH engedéllyel rendelkező online típusú pénztárgép legyen, és a forgalmazó meghatározza a kassza leszállításának, beüzemelésének dátumát.

Meddig használhatom a jelenlegi, hagyományos pénztárgépem?
A hagyományos pénztárgépek legkésőbb az új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép üzembe helyezéséig használhatóak. Vigyázat! Az adóhatóság csak a visszaigazolt megrendelésben meghatározott időpontig tekinti igazoltnak a hagyományos pénztárgép használatát.

Kell-e pénztárgépet vásárolni, ha mindig számlát bocsát ki az adóalany?
Nem, ebben az esetben az adóalany mentesül a gépi kiállítású nyugtakibocsátási kötelezettség alól.

Van-e arra lehetőség, hogy az adóalany több hagyományos pénztárgép helyett a jövőben csak egy online pénztárgépet üzemeltessen?
Természetesen igen. Az NGM rendelet csak a pénztárgéppel történő nyugtaadás kötelezettségét írja elő, a pénztárgépek számára vonatkozóan nem tartalmaz rendelkezést.



Meddig kell üzembe helyezni az online pénztárgépet annak érdekében, hogy az 50.000 Ft-os támogatást igénybe lehessen venni?
A támogatás igénybevételének feltétele, hogy a csökkentett vételáron értékesített pénztárgépet legkésőbb 2013. december 31-ig üzembe kell helyezni.

Hogyan érvényesíthető az 50.000 Ft-os állami támogatás?
A támogatást a pénztárgép forgalmazójánál érvényesítheti úgy, hogy a 16 jegyű regisztrációs kódot átadja az eladónak, az ellenőrzi annak érvényességét a NAV adatbázisában, majd levonja a támogatás összegét a pénztárgép eladási árából.

Hogyan számolható el az 50.000 Ft állami támogatás?
A támogatás elszámolásának szemléltetése egy konkrét, legolcsóbb pénztárgép példáján keresztül a legkönnyebb:
1. Az online pénztárgép eladási ára bruttó 152.273 Ft (nettó érték: 119.900 Ft, áfatartalom: 32.373 Ft), melyet az eladónak a számlán fel kell tüntetnie.
2. A vevő a 32.373 Ft áfát levonásba helyezheti.
3. A vevő az online pénztárgép bekerülési értékeként a nettó összeget, azaz 119.900 Ft-ot vesz figyelembe, az 50.000 Ft támogatást pedig fejlesztési célra kapott támogatásként számolja el.
4. Így a fentiek alapján a fizetendő végösszeg: 119.900 Ft + 32.373 Ft – 50.000 Ft = 102.273 Ft

Alanyi áfamentes adózónál is levonható az áfa?
Ahogyan egyik vásárlásnál sem, így az alanyi áfamentes adózó pénztárgép vásárlás esetében sem helyezheti levonásba a megvásárolt pénztárgép áfáját. Ilyen vásárló az online pénztárgép bekerülési értékeként a bruttó eladási árat veszi figyelembe.

forrás: vosz-besz.hu


Vissza a kezdőlapra